سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه های تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

یکی از مهم­ترین جنبه­های انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور، دانستن هزینه تحصیل در آن کشور است. هزینه­های تحصیل در کانادا برای دانشجویان ملی و بین المللی مناسب است. هزینه­های تحصیل در کانادا بسته به دوره­های آموزشی،  دانشگاه ها و ایالت­ها متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا را می­توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • هزینه ثبت­نام(هزینه های ثبت نام 50 تا 150 دلار بسته به نوع دانشگاه متفاوت است)
  • هزینه­های تحصیلی) هزینه­های تحصیل برای مقطع لیسانس حدودا بین 7?000 دلار تا 15?000 دلار و هزینه های تحصیل برای مقطع فوق لیسانس به صورت تقریبی بین 7?000 دلار تا 20?000 دلار را شامل می شود)
  • هزینه زندگی و هزینه­های دیگر (از جمله بیمه، هزینه های سفر و هزینه ویزا) هزینه های بیمه در هر استان متفاوت است، به صورت تقریبی 500 دلار در سال خواهد بود.

اکثر دانشجویان بین­المللی که به کانادا می­آیند هزینه های خود را به وسیله جوایز، کمک هزینه تحصیلی و کار نیمه وقت پوشش می دهند.

شرایط کار برای دانشجویان

تنها دانشگاه­ها و کالج­های خوب کانادا از جاذبه­های این کشور برای دانشجویان نیستند. یکی دیگر از عومل جذابیت این کشور،  این است که دانش­آموزان می­توانند در حالی که تحصیلات خود را دنبال می­کنند، کار کنند. برای کار کردن در طول دوره تحصیل شما باید یک مجوز کار از دانشگاه داشته باشید. مجوز کار به شما اجازه 20 ساعت کار در هفته را می­دهد.

در بسیاری از برنامه های آموزشی آکادمیک برای دانشجویان، دوره ای کوتاه برای تجربه کاری بسیار ارزشمند و گاهی اوقات اجباری بر اساس موضوع مورد مطالعه، تحت عنوان دوره کارآموزی در نظر می­گیرند.

پس از فارغ التحصیلی، شما حق دارید که برای کار در کانادا به مدت سه سال درخواست تمدید ویزا دهید. هنگامی که یک مدرک را از یک موسسه کانادایی اخذ می­کنید، فرصت شانس خود را برای کار و اخذ اقامت دائم در  کانادا افزایش می­دهید. هنگامی که شما یک دانش آموز هستید، می توانید اقامت موقت بگیرید ولی این امکان وجوددارد که این اقامت را در صورت یافتن کار در این کشور تبدیل به اقامت دائم کنید.

برای اینکه بتوانید در این کشور به راحتی کار پیدا کنید داشتن مهارت زبان انگلیسی بسیار به شما در این فرایند کمک می­کند.